SKODA KAROQ primeste cinci stele in testul Euro NCAP

Mlada Boleslav, noiembrie 2017 - Programul european independent de evaluare a masinilor noi (Independent European New Car Assessment Program - Euro NCAP) a testat modelul SKODA KAROQ. SUV-ul compact este ultimul model al producatorului ceh care primeste punctajul maxim, KAROQ devenind astfel unul dintre cele mai sigure SUV-uri compacte in circulatie astazi.

 

"Suntem incantati ca noua SKODA KAROQ a trecut cu succes testele Euro NCAP," a declarat Christian Strube, membru pentru dezvoltare tehnica al Consiliului Director. "Lucram permanent pentru a optimiza siguranta pasiva si activa a modelelor noastre si a dezvolta atat sisteme de protectie a ocupantilor si pietonilor, cat si sisteme de asistenta. KAROQ este dotat cu mai multe sisteme de asistenta la condus care de obicei pot fi gasite numai la masini din clase superioare," spune Strube.

 

Euro NCAP a atribuit protectiei pasagerilor adulti un excelent scor de 93%. In plus, Euro NCAP a remarcat protectia oferita coloanei cervicale in caz de coliziune posterioara. Sistemul de franare de urgenta al SUV-ului compact a functionat corect la viteze reduse in mediu urban si a prevenit aproape toate coliziunile. Euro NCAP a atribuit scorul maxim si pentru protectia picioarelor pietonilor. SUV-ul compact ofera protectie inclusiv pentru capul pietonilor in caz de coliziune.

 

Dupa SKODA KODIAQ, SKODA KAROQ este a doua masina a marcii care primeste cinci stele in 2017. SKODA este, in prezent, unul dintre putinii producatori auto a caror intreaga gama de modele a primit scorul maxim la testul Euro NCAP.

 

KAROQ isi datoreaza remarcabila siguranta pasiva unei rigiditati torsionale inalte, zonelor generoase de deformare din habitaclul extrem de sigur si utilizarii de oteluri de inalta si foarte inalta rezistenta in zone precum montantii laterali. In plus, SUV-ul compact are sapte airbaguri in echiparea de serie: pentru sofer si pasager, laterale, pentru cap si pentru genunchi. Scaunele pentru copii pot fi ancorate folosind sistemul Top-Tether sau Isofix, care este disponibil si pentru scaunul pasagerului din fata. In cazul unei coliziuni din spate, tetierele speciale (WOKS = Whiplash Optimized Headrests) reduc riscul de trauma a zonei cervicale a soferului si pasagerului fata. De asemenea, sistemul de protectie proactiva a ocupantilor tensioneaza centurile de siguranta fata in cazul unei coliziuni iminente si inchide geamurile si trapa din plafon. Acest sistem este oferit standard in multe tari.

SKODA KAROQ este echipata cu un numar mare de camere si cu sisteme de asistenta pe baza de radar sau de senzori. Asistentul radar frontal, care include functia de franare de urgenta in oras cu recunoasterea siluetei persoanelor, previne accidentarea pietonilor. Functiile de asistenta la manevra si la plecarea cu spatele ajuta soferul in conditii de vizibilitate redusa si avertizeaza asupra pericolelor ascunse.

 

Alte functii de siguranta la bordul SKODA KAROQ includ sisteme precum cel adaptiv de pastrare a distantei, de avertizare la parasirea benzii de rulare, de recunoastere a indicatoarelor auto, de apel de urgenta, de asistenta in caz de ambuteiaj si de detectare a oboselii.

Euro NCAP este o asociatie a ministerelor de transport europene, cluburilor auto si federatiilor companiilor de asigurari si are sediul in Belgia. Organizatia efectueaza teste de impact cu modele auto actuale si evalueaza siguranta acestora folosind sistemele de siguranta disponibile. Euro NCAP a fost infiintata in anul 1997. In ultimii ani, procedurile de crash test au devenit tot mai restrictive, incluzand acum mai multe scenarii posibile de coliziune. Desi, initial, erau evaluate numai rezultatele testelor de impact, calificativ final include acum si eficienta sistemelor de siguranta activa.