STIRI DE LA SKODA
12.05.2021

NOUA ŠKODA FABIA ESTE MAI MARE, MAI SIGURĂ ȘI MAI EFICIENTĂ

A patra generație a popularului autoturism de talie mică este construită pentru prima dată pe baza platformei modulare MQB-A0 a Grupului Volkswagen. Cel mai spațios automobil din segmentul său, plus portbagaj mărit cu 50 l. Design marcat de emoție, la care se adaugă sisteme de infotainment de ultimă oră și noi soluții Simply Clever.
fabia

Mladá Boleslav, 4 mai 2021 – La 22 de ani de la lansarea în premieră a modelului ŠKODA FABIA, producătorul ceh de automobile prezintă cea de-a patra generație a acestei compacte atât de populare. Noua ediție are la bază platforma modulară MQB-A0 a Grupului Volkswagen și este cel mai spațios autoturism din segmentul său, oferind totodată dotări pentru confort optimizate și numeroase sisteme de siguranță și asistență avansate. Calitățile clasice foarte atractive specifice mărcii, precum raportul excelent preț/valoare, funcționalitatea avansată și gama largă de soluții Simply Clever se asigură că FABIA este o adevărată ŠKODA


Thomas Schäfer, CEO ŠKODA AUTO, a declarat în acest context: ”FABIA este o componentă integrantă a portofoliului nostru de peste 20 de ani și întruchipează fără rezerve valorile esențiale ale mărcii noastre. Iar noua generație aduce acum tot ceea ce este necesar pentru a continua fără ezitare succesul modelelor predecesoare. Noua FABIA oferă mai mult spațiu decât concurenții, conectivitate impecabilă, sisteme de asistență avansate și un design foarte emoțional. Pe scurt: oferă tot ceea ce vă este necesar, plus ceva mai mult!”

Pentru prima dată, ŠKODA FABIA este construită pe baza platformei modulare MQB-A0 a Grupului Volkswagen, ceea ce a permis un interior chiar și mai mare. Cu lungimea ce depășește acum ștacheta celor 4 metri, fiind de 4.108 mm, noua FABIA este mult mai lungă decât modelul anterior. Portbagajul avea până acum o capacitate de 330 l, ceea ce însemna deja cel mai mare portbagaj din segment, a devenit acum și mai mare, și anume de 380 l. Fiind bazată pe platforma MQB-A0, noua FABIA oferă acum, de asemenea, numeroase sisteme de asistență ce erau până în prezent rezervate exclusiv modelelor din clasele superioare. În combinație cu caroseria ce a devenit chiar și mai rezistentă, compacta oferă, de asemenea, un nivel excelent de siguranță activă și pasivă.

Design emoțional, cele mai bune caracteristici aerodinamice din clasă și autonomie de peste 900 km

Noua FABIA a devenit și mai atractivă, grație designului său emoțional și a proporțiilor ce îi conferă o personalitate de netrecut cu vederea. Farurile cu design tăios și blocurile optice spate cu tehnologie LED modernă și cu structuri cristaline îi accentuează alura dinamică. Interiorul cu design nou prezintă un bord simetric, cu display-ul central liber poziționat, un panou digital de instrumente opțional și bandouri decorative orizontale. La lansarea pe piață vor fi oferite liniile de echipare Active, Ambition și Style, iar mai târziu va fi introdusă și versiunea sportivă MONTE CARLO. Cele cinci motoare pe benzină din generația EVO actuală a Grupului Volkswagen oferă puteri între 48 kW (65 CP) și 110 kW (150 CP), iar cu coeficientul său aerodinamic (cd) de doar 0,28, FABIA este cel mai aerodinamic model din segmentul său, ceea ce, împreună cu rezervorul de combustibil de 50 de litri înseamnă o autonomie de peste 900 km conform ciclului WLTP. Mai mult, odată cu noua FABIA, cinci noi dotări și funcții Simply Clever își sărbătoresc acum premiera.

Siguranța: noi sisteme de asistență și până la 9 airbag-uri
 
Noua FABIA oferă pentru prima dată Travel Assist, Park Assist și Manoeuvre Assist
Dotări excelente de siguranță activă și pasivă
Sistemele de prindere ISOFIX și Top Tether asigură instalarea optimă a scaunelor pentru copii

Mladá Boleslav, 4 mai 2021 – Cu până la 9 airbag-uri, noua ŠKODA FABIA este una dintre cele mai sigure compacte de pe piață. Fiind construită acum pe platforma modulară MQB-A0, dotările de siguranță activă și pasivă ale noii FABIA au fost optimizate, incluzând și sisteme de siguranță și asistență ce până în prezent erau rezervate exclusiv autoturismelor din clasele auto superioare. Astfel, de exemplu, Travel Assist și Park Assist sunt oferite în premieră pentru FABIA. Producătorul ceh de automobile a exploatat la maximum posibilitățile oferite de platforma modulară MQB-A0 a Grupului Volkswagen, optimizând acum și mai mult siguranța activă și cea pasivă a compactei sale. Structura robustă a caroseriei, cu grad crescut de rigiditate torsională asigură baza în acest sens. Stabilitatea excelentă este dată de utilizarea în mare măsură a oțelurilor de înaltă rezistență, precum și a oțelurilor ultra-rezistente sau a celor formate la cald și rigidizate în procese speciale. Adițional, platforma MQB-A0 permite implementarea pentru prima dată în acest segment a unor sisteme de asistență avansate, provenite din clasele auto superioare.

 


Călătorii sigure cu Travel Assist și confort avansat cu Park Assist

Aceasta este prima FABIA ce poate fi echipată cu Travel Assist, ce asigură suport automat la controlul lateral și longitudinal al direcției. Sistemul poate fi activat prin simpla acționare a unui buton și combină mai multe sisteme de asistență. Astfel, până la o viteză de deplasare de 210 km/h, tempomatul adaptiv ACC ajustează automat viteza automobilului în funcție de autovehiculele care se deplasează în fața sa. Lane Assist ajută șoferul la menținerea autoturismului pe banda de rulare, intervenind, când e cazul, cu măsuri de corecție asupra direcției. Iar în baza sistemului Hands-on-Detect, Travel Assist verifică dacă șoferul atinge în permanență volanul. O altă opțiune este funcția optimizată Blind Spot Detect (Side Assist), ce avertizează șoferul în cazul în care pe o rază de 70 de m se află alte vehicule în depășire sau în unghiul mort. Dar FABIA poate ajuta șoferul și la manevrele de parcare, căci Park Assist funcționează la viteze de până la 40 km/h și afișează locurile de parcare paralele și perpendiculare și, când șoferul dorește, sistemul preia controlul direcției pentru parcarea pe aceste locuri. Iar asistentul pentru manevrare Manoeuvre Assist face uz de senzori pentru a detecta obstacolele din fața sau din spatele automobilului la manevrele de parcare și acționează automat frânele. Funcțiile de identificare a indicatoarelor de circulație și Front Assist cu funcția predictivă de protecție a pietonilor și bicicliștilor sunt, de asemenea, noi în gama FABIA.

Noua FABIA are în dotarea standard airbag-uri pentru șofer și pentru pasagerul din față, airbag-uri cortină și airbag-uri frontale laterale. Opțional, clienții pot comanda și airbag-ul pentru genunchii șoferului și airbag-uri laterale în spate. Sistemele de prindere ISOFIX și Top Tether de la scaunele din spate sunt incluse în dotarea standard, iar cele pentru scaunul pasagerului din față sunt opționale. Inelele de prindere Top Tether de pe spătarul scaunului pasagerului din față și de pe scaunele laterale din spate permit instalarea în siguranță maximă a în total 3 scaune pentru copii.

Motoarele: consum de combustibil mai redus și autonomie excelentă

Mladá Boleslav, 4 mai 2021 – Gamă mai amplă și varietatea largă a opțiunilor de putere: noua generație ŠKODA FABIA oferă o gamă mai mare de motorizări decât predecesorul. ŠKODA oferă cinci motoare din cea mai nouă generație EVO de motoare a Grupului Volkswagen. Toate motoarele îndeplinesc cerințele normei stricte de poluare Euro 6d, iar puterile disponibile se înscriu între 48 kW (65 CP) și 110 kW (150 CP). Patru dintre cele cinci motoare oferite pot asigura în combinație cu rezervorul de 50 de litri o autonomie de peste 900 km conform ciclului WLTP.

Johannes Neft, membru al Consiliului de Administrație ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică, a explicat: ”Toate motoarele noii FABIA provin din generația EVO. Acestea sunt și mai eficiente decât predecesoarele. Deși le-am redus consumul de combustibil și emisiile, am reușit, de asemenea, să creștem cu 4 kW puterea ambelor motoare MPI, pe care le-am dezvoltat pentru întregul Grup Volkswagen și pe care le producem în Republica Cehă.” Toate motoarele îndeplinesc cerințele normei de poluare Euro 6d. Motorul 1,5 TSI cu o putere de 110 kW (150 CP) și cu transmisia automată DSG cu 7 trepte inclusă în dotarea standard este cea mai nouă variantă din vârful gamei. Modelele cu puterea de până la 70 kW (95 CP) sunt echipate cu o transmisie manuală cu 5 trepte, iar pentru 1,0 TSI de 81 kW (110 CP), ŠKODA oferă fie transmisia manuală cu 6 trepte sau transmisia automată DSG cu 7 trepte.

Putere mai mare pentru motoarele MPI dezvoltate de ŠKODA AUTO

ŠKODA oferă două motoare pe benzină cu injecție multi-punct pentru variantele FABIA de intrare în gamă cu tracțiune față. Aceste motoare 1,0 MPI cu trei cilindri au cilindreea de 1 litru și generează 48 kW (65 CP) și respectiv 59 kW (80 CP). Aceasta însemnă un plus de 4 kW (5 CP) față de motoarele generației anterioare. Ambele motoare au fost dezvoltate de ŠKODA AUTO și sunt produse în Republica Cehă.