STIRI DE LA SKODA
27.01.2020

Noua ŠKODA OCTAVIA

Mai spațioasă, mai conectată, mai emoțională.
OC

›  Noua OCTAVIA a fost revigorată cu un design emoțional și tehnologii inovatoare.
›  În premieră: display-ul head-up, tehnologia shift-by-wire și scaunele Ergo benefice spatelui.
›  Sisteme de propulsie: hibrid plug-in, micro-hibrid, plus clasicele motoare pe benzină și diesel.
›  Exteriorul: dimensiuni mai mari și design mai emoțional și mai spectaculos.
›  Interiorul: design nou și planșă de bord pe mai multe niveluri.

Și mai bună, și mai spațioasă, și mai sigură, și mai conectată, și mai emoțională ca niciodată: odată cu lansarea celei de-a patra generații a modelului cu cele mai mari vânzări din istoria mărcii, ŠKODA a atins o nouă dimensiune. Modelul de bază al gamei ŠKODA a devenit acum mai lung și mai lat decât predecesorul și are un portbagaj chiar și mai mare, plus un caracter și mai emoțional, grație noului limbaj de design ŠKODA. Noul concept al interiorului combină spațiul extraordinar cu funcționalitatea excelentă, la care sunt adăugate și materialele de calitate superioară și mai multe noi detalii ingenioase. Dotările inovatoare de conectivitate și noile sisteme de asistență oferă acum niveluri chiar și mai înalte de confort și siguranță.

 

Interior nou, cu planșă de bord pe mai multe niveluri

 

Conceptul nou de design interior oferă un volan cu design nou, cu două spițe, ce poate fi echipat opțional cu încălzire și poate fi comandat și în versiune multifuncțională. Volanul are comenzile noi, permițând șoferilor să folosească 14 funcții diferite fără să-și ia mâinile de pe volan. La bordul care, de asemenea, are design nou, se observă structura modulară, aranjată pe mai multe niveluri, precum și display-ul central montat fără suport în spate. Consola centrală este elegantă, aerisită și rafinată cu detalii cromate, la fel ca panourile ușilor și mânerele ușilor. Materiale moi, de asemenea, noi conferă interiorului un aspect premium, iar iluminarea ambientală cu LED adaugă tușe speciale de design pentru portierele din față și pentru bord, iluminându-le indirect în zece culori diferite, selectabile. Pot fi selectate, de asemenea, scenarii coordonate de iluminare.

 

DSG cu tehnologe shift-by-wire și farurile Matrix full-LED

Noua OCTAVIA este prima ŠKODA ce face uz de tehnologia shift-by-wire pentru operarea transmisiei DSG. Aceasta transmite electronic selecțiile șoferului către cutia de viteze. În locul familiarului levier DSG, acum se găsește un nou modul de comandă poziționat în consola centrală, cu un mic comutator pentru selectarea modurilor, plus butonul P pentru parcare. Farurile full-LED Matrix sunt oferite opțional și permit șoferului să țină în permanență luminile de drum activate, fără a-i deranja pe ceilalți participanți la trafic. Blocurile optice spate full-LED au integrate elemente cristaline de design și sunt, alături de luminile de semnalizare dinamice, alte dotări opționale atractive. Sistemele de siguranță, precum asistentul pentru evitarea coliziunilor, asistentul la virare, asistentul de avertizare la ieșirea din mașină și funcția locală de avertizare pentru trafic sunt, de asemenea, noi pentru ŠKODA. Printre alte funcții se numără Area View, Side Assist și tempomatul predictiv, care, împreună cu versiunea actualizată a funcției de identificare a indicatoarelor de circulație și sistemul Lane Assist optimizat, precum și cu asistentul pentru ambuteiaje și Emergency Assist, compun pachetul sistemului Travel Assist. În baza sistemului Hands-on-Detect, acest sistem, de asemenea, verifică dacă șoferul atinge în permanență volanul. În cazul unei coliziuni, ocupanții sunt protejați de cele până la 9 airbag-uri, inclusiv un airbag pentru genunchii șoferului și airbag-uri laterale pentru locurile spate.

 

Sisteme alternative de propulsie noi și motoare eficiente cu ardere internă

OCTAVIA este acum mai eficientă și mai atentă cu mediul ca niciodată, oferind totodată cea mai mare varietate de sisteme de propulsie din istoria modelului. Pentru prima dată, gama include și un hibrid plug‑in, adică OCTAVIA iV, precum și modelul OCTAVIA RS iV (detalii la pagina 18). Motorul pe benzină 1,4 TSI și motorul electric generează împreună 150 kW (204 CP) pentru a propulsa OCTAVIA iV. Având o capacitate de 37 Ah și furnizând 13 kWh, bateria litiu-ion de înaltă tensiune permite o autonomie electrică de până la 60 km, conform ciclului WLTP. O parte dintre motoarele pe benzină, ce au fost acum optimizate, sunt echipate cu tehnologia inovatoare micro-hibridă, iar motoarele diesel sunt oferite în versiunea EVO de ultimă oră și au emisii de oxizi de azot cu până la 80% mai mici. Această gamă largă de motorizări oferă puteri între 81 kW (110 CP) și 150 kW (204 CP).  

Versiunile e-TEC echipate cu cea mai nouă generație de motoare pe benzină EVO 1,0 TSI sau 1,5 TSI dispun de tehnologie micro-hibridă când sunt echipate cu transmisia automată DSG. Folosind un motor electric de 48-V care are rol de demaror și de alternator și este antrenat de o curea, precum și o baterie litiu-ion de 48-V, sistemul recuperează energie la frânare și susține motorul cu ardere internă, oferindu-i cuplu electric adițional și permițând rularea liberă cu motorul termic complet oprit.

Motoarele diesel 2,0 TDI EVO fac uz de un nou tip de tratare a gazelor cu dublu dozaj, la care soluția AdBlue® este injectată țintit în fața celor două convertoare catalitice, aranjate consecutiv, unul după celălalt. Controlul dinamic al șasiului inclusiv funcţia de selectare a modului de condus (Driving Mode Select) este o dotare opțională permite acum modificarea cursivă a diferiților parametri, precum setările suspensiilor, amortizoarelor și direcției, sau modului de funcționare a transmisiei automate DSG.

 

Sisteme de infotainment de ultimă oră și afișajul Virtual Cockpit avansat

OCTAVIA oferă spre alegere patru sisteme de infotainment din cea mai nouă generație. Acestea au ecrane cu diametrul între 8,25 și 10 inchi. Anumite sisteme pot fi chiar controlate prin gesturi sau comandă vocală, cu ajutorul asistentului digital Laura. Sistemul de navigație cel mai avansat se numește Columbus și poate, în premieră, afișa hărțile navigației la zoom diferit față de afișajul Virtual Cockpit de 10,25 inchi, afișaj ce a fost, de asemenea, îmbunătățit, fiind acum și mai ușor de folosit. Această nouă funcție de zoom poate fi ajustată cu ajutorul unui așa-numit Touch Slider ce poate fi, de asemenea, folosit pentru reglarea volumului.

OCTAVIA este în permanenţă on-line, datorită eSIM-ului integrat, permițând astfel și accesul permanent la cele mai noi servicii on-line mobile ŠKODA Connect. Printre aceste servicii se numără și eCall, care este o funcție obligatorie în UE, precum și accesul de la distanță la automobil și aplicații de infotainment susținute și prin date on-line. Mașina poate fi echipată cu până la cinci port-uri USB: două în consola centrală faţă, pentru încărcarea și conectarea dispozitivelor multimedia și a stick-urilor USB și încă trei, dintre care unul poate fi integrat în consola de deasupra oglinzii retrovizoare interioare și permite doar încărcarea. De asemenea, smartphone-urile pot fi încărcate inductiv, cu dispozitivul opțional Phone Box. Interiorul optimizat acustic și noul sistem opțional de sunet Canton asigură sunetul perfect al muzicii.

 

Dotări și funcții inovatoare Simply Clever

Pentru motoarele diesel, în gama de soluții Simply Clever specifice mărcii a fost inclus acum și un nou sistem practic pentru completarea solției AdBlue®. Astfel, acum șoferii pot folosi și dispozitivele de umplere de la stații ce sunt de fapt destinate prin echipare camioanelor. Pasagerii din spate pot folosi noile buzunare pentru smartphone-uri, ce sunt integrate în spătarele scaunelor frontale și sunt lansate acum în premieră pentru ŠKODA. Pachetul pentru dormit destinat locurilor din spate este acum, de asemenea, introdus ca dotare opțională pentru OCTAVIA COMBI. De asemenea, acum pot fi comandate noile parasolare retractabile pentru geamurile laterale din spate, iar buzunarul multifuncțional de sub sistemul de acoperire a portbagajului este oferit atât pentru limuzină, cât și pentru COMBI. Versiunea break poate fi, de asemenea, echipată cu un sistem de acoperire a portbagajului cu retractare automată. Compartimentul de depozitare din portierele din faţă poate găzdui acum o perie în locul umbrelei cu care marca ne-a obișnuit deja. iar pâlnia integrată în capacul rezervorului pentru lichidul de spălare a parbrizului este o premieră adițională pentru OCTAVIA.

 

* Valorile menționate sunt încă provizorii și ar putea fi eventual revizuite

 

Descopera aici toate informatiile.