STIRI DE LA SKODA
02.03.2021

ŠKODA FABIA - Covered Drive

Noua ŠKODA FABIA: mai mare, mai sportivă și mai sigură
g
  • La 22 de ani de la introducerea modelului FABIA pe piață, ŠKODA prezintă acum a patra generație a acestei compacte atât de populare
  • Prima FABIA construită pe platforma MQB-A0 se poate mândri, printre altele, cu spațiul său generos și cu motoare foarte eficiente
  • Modelul este deosebit de atractiv și datorită noilor dotări Simply Clever și a sistemelor de asistență avansate, provenite din segmentele auto superioare

Noua ŠKODA FABIA la a patra generație se face remarcată cu un design cu personalitate, cu un interior mai mare, confort crescut și siguranță și mai ridicată, datorită sistemelor avansate de siguranță și asistență. La 22 de ani de la lansare sa inițială pe piață, compacta aceasta populară combină calitățile specifice mărcii ŠKODA, precum fiabilitatea, utilizarea facilă și caracterul practic excelent, cu siguranța avansată, confortul ridicat și dinamismul agil.

Johannes Neft, membru al Consiliului de Administrație ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică: ”Este evident de la prima privire că noua FABIA este o adevărată ŠKODA, cu un design emoțional atractiv. În comparație cu modelul predecesor, am optimizat semnificativ interiorul, oferind un nivel și mai ridicat de confort, sisteme avansate de infotainment și sisteme de asistență inovatoare. Interiorul devenit acum și mai spațios, iar motoarele puternice și eficiente și manevrabilitatea excelentă desăvârșesc caracterul atractiv al noului nostru model. Versiunea de intrare în gamă dispune de toate dotările pe care vi le-ați putea dori din partea unui automobil modern de talie mică, plus, adițional, câteva surprize plăcute și utile.”

Compacta cu renume consacrat

Încă de la premiera sa din 1999, FABIA a reunit valorile ŠKODA într-o caroserie compactă. Astfel, modelul îmbină siguranța activă și pasivă foarte ridicată, cu un interior de dimensiuni generoase și cu un raport excelent valoare/preț. Modelul oferă, de asemenea, dimensiuni exterioare compacte, motorizări eficiente și numeroase soluții Simply Clever. Astfel, FABIA satisface fără rezerve necesitățile familiilor tinere, precum și cerințele tinerilor activi și poate fi totodată un al doilea autoturism excelent. În gama actuală de modele ŠKODA, FABIA este al doilea cel mai longeviv model al mărcii. Astfel modelul acesta este un reprezentant important al mărcii, ce a dobândit un renume solid și un grup mare de clienți loiali. Iar acum, pornește la drum a patra generație FABIA, pentru a continua povestea de succes, cu un capitol pe măsură.

Faruri și blocuri optice spate full-LED, Virtual Cockpit și culori noi

Farurile cu contururile clar desenate se extind până la grila radiatorului, conferind secțiunii frontale un caracter specific. Chiar și varianta de bază include tehnologie LED moderă, iar opțional sunt disponibile și farurile full-LED cu variate funcții. Inclusiv pentru blocurile optice spate este oferită opțional o variantă full-LED, cu detalii de design ce imită sticla de cristal, în stilul specific mărcii. Noul design interior accentuează și mai mult senzația de spațiu din habitaclul compactei ŠKODA FABIA, iar panoul de instrumente simetric, cu display-ul central liber poziționat și orizontal, cu bandouri decorative de diferite culori (în funcție de linia de echipare) subliniază și mai pregnant lățimea interiorului. Totodată, Virtual Cockpit este oferit în premieră pentru FABIA. La lansarea pe piață vor fi disponibile cele trei linii de echipare deja familiare: Active, Ambition și Style, cu noi culori și noi materiale.

Cel ce a reinterpretat în manieră absolut nouă limbajul de design cristalin al mărcii ŠKODA, Oliver Stefani, directorul departamentului de Design ŠKODA, a explicat: ”ŠKODA continuă să își dezvolte cu coerență limbajul de desgn, inclusiv odată cu acest nou model FABIA. Hatchback-ul nostru compact este deosebit de sportiv și elegant. Liniile sale sculpturale, proporțiile dinamice și blocurile optice moderne cu tehnologie LED, plus structurile cristaline specifice mărcii ŠKODA creează o alură dinamică și modernă.”

Prima ŠKODA FABIA construită pe baza platformei MQB-A0

Influența platformei MQB-A0 asupra proporțiilor automobilului poate fi clar observată în dimensiunile noii FABIA. Iar în ciuda dimensiunilor crescute, inginerii ŠKODA au reușit să mențină greutatea apropiată de cea a celei de-a treia generații a modelului.

Principalele dimensiuni ale modelului ŠKODA FABIA iV:

Dimensiuni Noua ŠKODA FABIA
Lungime [mm] 4.107
Lățime [mm] 1.780
Înălțime [mm] 1.460
Ampatament [mm] 2.564
Ecartament față [mm] 1.525
Ecartament spate [mm] 1.509
Capacitate portbagaj [l] 380
Capacitate portbagaj cu bancheta rabatată [l] 1.190

 

Două motoare MPI pe benzină și trei motoare TSI cu injecție directă

Cu un portofoliu de 5 motoare pe benzină eficiente (cu puteri între 48 kW și 110 kW) spre alegere și cu manevrabilitatea sa deosebit de agilă, noua ŠKODA FABIA este echipată în manieră ideală atât pentru drum lung, cât și pentru drumurile cotidiene mai scurte. Dimensiunile sale compacte sunt ideale în traficul urban. Toate cele cinci motoare fac parte din noua generație EVO de motoare ale Grupului Volkswagen și permit în cea mai mare parte un consum mixt de combustibil de aproximativ 5 litri la 100 km, conform ciclului WLTP. În combinație cu rezervorul de combustibil de 50 de litri comandat opțional în locul celui standard de 40 de litri, autonomia crește la peste 950 km. Odată cu lansarea noii sale generații, ŠKODA FABIA este disponibilă acum și cu un nou motor de vârf. Este vorba de 1,5 TSI, ce generează 110 kW (150 CP) din cei patru cilindri ai să și este combinat ca dotare standard cu transmisia automată DSG cu 7 trepte.

Cel mai scăzut coeficient aerodinamic din acest segment de automobile

În comparație cu generația precedentă, coeficientul aerodinamic (cd) al noii FABIA a scăzut de la 0,32 la 0,28, astfel că modelul este acum cel mai eficient model din segmentul compactelor. Caracteristicile aerodinamice au fost optimizate folosind simulații CFD (Computational Fluid Dynamics) de precizie extrem de ridicată. Numeroasele detalii inovatoare nou dezvoltate includ și diafragmele de răcire active ajustabile, integrate în priza de aer inferioară a barei de protecție frontale.

Nivel excelent de siguranță activă și pasivă

Ocupanții automobilului sunt protejați în caz de accident de până la 9 airbag-uri. Sistemele adiționale de ancorare ISOFIX și Toptether sunt desigur, de asemenea, disponibile și sunt oferite în premieră inclusiv pentru scaunul pasagerului din față. Astfel, și datorită acestor dotări, FABIA este unul dintre cele mai sigure modele din segmentul de autoturisme din care face parte.

13 noi dotări Simply Clever

Deja de mai mulți ani, ŠKODA le simplifică clienților săi viața de zi cu zi, datorită ideilor ingenioase cu care își echipează automobilele. Și noua ŠKODA FABIA continuă acum această tradiție și, la a patra sa generație, oferă nu mai puțin de 13 noi soluții de acest fel, dintre care unele sunt premiere pentru FABIA, fiind preluate de la alte modele ale mărcii, iar altele sunt absolut noi. Noua ŠKODA FABIA oferă astfel în total 43 de soluții Simply Clever.

Istoria modelului: povestea de succes continuă

  • Trei generații și peste 4,5 milioane de unități ŠKODA FABIA vândute de la lansarea sa inițială, ce a avut loc în 1999
  • FABIA este un model esențial în succesul internațional repurtat de marca ŠKODA
  • Germania este cea mai mare piață de desfacere pentru acest model, devansând Republica Cehă și Marea Britanie

A patra generație ŠKODA FABIA continuă acum o poveste de succes extraordinară, ce a început în 1999. De la lansarea pe piață a modelului, ce a avut loc în urmă cu 22 de ani, producătorul auto ceh a vândut peste 4,5 milioane de exemplare ale popularei compacte. Astfel, FABIA este unul dintre cele mai bine vândute modele din segmentul din care face parte. Germania este deja de mai mulți ani piața în care modelul înregistrează cele mai mari cifre de vânzări. Datorită numeroaselor dezvoltări noi de care beneficiază noua generație, aceasta dispune de cele mai bune premise pentru a continua povestea impresionantă de succes a modelului FABIA.

Încă de la premiera sa din 1999, FABIA a reunit valorile ŠKODA într-o caroserie compactă. Modelul combină interiorul de dimensiuni generoase cu un nivel ridicat de siguranța activă și pasivă, precum și cu un excelent raport valoare/preț. FABIA oferă, de asemenea, dimensiuni exterioare compacte, motorizări eficiente și numeroase soluții Simply Clever. Datorită acestor calități, FABIA s-a consacrat ca un pilon esențial pentru succesul producătorului auto ceh și este acum unul dintre modelele cu cele mai mari vânzări din acest segment. FABIA este astfel modelul cu al doilea cel mai mare volum de producție din gama ŠKODA, după OCTAVIA. De la lansarea sa ce a avut loc în urmă cu 22 de ani și până acum, FABIA a fost produsă deja în peste 4,5 milioane de exemplare. Doar în anul 2019, de pildă, de pe linia de producție au ieșit peste 166.000 de autovehicule din această gamă. 37.800 de unități au luat calea Germaniei, care este cea mai mare piață a modelului, devansând Republica Cehă (24.600) și Marea Britanie (20.000).

Un model reprezentativ, cu un grup solid de clienți loiali încă din 1999

Prima generație ŠKODA FABIA a fost lansată în 1999, iar ŠKODA FABIA COMBI a intrat pe piață cu un an mai târziu. Fiind produsă în 1,79 milioane de exemplare pe parcursul a aproximativ 8 ani, FABIA I a avut succes încă de la început. Apoi a urmat a doua generație, prezentată în premieră la Salonul Auto de la Geneva în 2007. Producția totală a acestui model s-a ridicat la 1.704.000 de unități. Modelul a devenit și mai atractiv și datorită variantelor adiționale ale modelului, precum varianta cu look off-road pronunțat, ŠKODA FABIA SCOUTLINE, ce a fost introdusă în 2009. A treia generație FABIA a intrat pe piață în 2014 și a fost actualizată în 2018 cu numeroase noi dotări de siguranță și sisteme de infotainment avansate. Până în prezent au fost produse peste 1 milion de autoturisme din această generație.

De la lansarea primei FABIA și până în prezent, ŠKODA a dezvoltat în permanență și conceptul materialelor caroseriei. Astfel, la noua generație, utilizarea oțelurilor de înaltă rezistență, precum și a oțelurilor formate la cald, își aduc contribuția la rigiditatea torsională ridicată a caroseriei. Noua FABIA folosește componente ale șasiului ce sunt utilizate și pentru SCALA, de pildă, și este unul dintre primele automobile din acest segment ce dispune de diafragme de răcire active ajustabile pentru priza de aer din bara de protecție față, ceea ce ajută la optimizarea caracteristicilor sale aerodinamice și la creșterea eficienței răcirii.

 

Motorizările: cinci motoare eficiente pe benzină


  • Gama largă de motorizări cu puteri între 48 kW (65 CP) și 110 kW (150 CP)
    Toate motoarele din noua generație EVO a Grupului Volkswagen
    Autonomii de peste 950 km, cu rezervorul de 50 de litri de combustibil


Noua ŠKODA FABIA oferă spre alegere cinci motoare eficiente pe benzină. Astfel, ŠKODA nu a mărit doar numărul de motoare diferite oferite, comparativ cu modelul predecesor, ci și intervalul de puteri, acesta fiind acum mult mai larg, între 48 kW (65 CP) și 110 kW (150 CP). Toate cele cinci motoare fac parte din noua generație EVO de motoare ale Grupului Volkswagen și permit în cea mai mare parte un consum mixt de combustibil de aproximativ 5 litri la 100 km, conform ciclului WLTP. Astfel, noua FABIA este cu până la aproximativ 10% mai economică decât predecesorul, ceea ce înseamnă, în combinație cu rezervorul opțional de 50 de litri, o autonomie de peste 950 km.

Gama de motoare disponibile pentru ŠKODA FABIA include două motoare pe benzină cu injecție mult-punct MPI și trei motoare TDI cu injecție directă. Noul motor de intrare în gamă este 1,0 MPI cu trei cilindri și puterea de 48 kW (65 CP). Aceasta reprezintă o creștere de 4 kW (5 CP) în comparație cu predecesorul. Puterea este transmisă roților din față de noua transmisie manuală cu 5 trepte, ce este folosită și pentru al doilea motor MPI. Acesta generează o putere de 59 kW (80 CP). Ambele motoare MPI oferite pentru ŠKODA FABIA respectă normele actuale Euro 6d pentru emisii.

O variantă nouă de tratare a cilindrilor cu un strat de plasmă la motoarele l 1,0 TSI

Cele două motoare 1,0 TSI din generația EVO au aplicat un strat special de plasmă. Cămășile cilindrilor au fost astfel acoperite cu un strat foarte subțire, de doar 150 μm (0,15 mm). Acesta reduce fricțiunea internă, ceea ce reduce consumul de combustibil, precum și emisiile, distribuind și disipând mai bine căldura în camera de combustie, precum și sarcina termică exercitată asupra motorului. Motorul 1,0 TSI de 70 kW (95 CP) este echipat cu o transmisie manuală cu 5 trepte, iar varianta mai puternică, 1,0 TSI de 81 kW (110 CP) este combinată cu o transmisie manuală cu 6 trepte de viteză. Când oricare dintre cele patru motoare este combinat opțional cu rezervorul de combustibil de 50 de litri, în locul celui de 40 de litri, autonomia crește la peste 950 km, cu un consum mixt de combustibil de aproximativ 5 litri la 100 km, conform ciclului WLTP. Motorul 1,0 TSI de 81 kW (110 CP) poate fi echipat opțional și cu transmisia automată DSG cu 7 trepte.

Motorul nou din vârful gamei produce 110 kW (150 CP)

Acum, la a patra generație, ŠKODA a introdus pentru FABIA și un nou motor pentru vârful gamei. Este vorba de 1,5 TSI, ce generează 110 kW (150 CP) din cei patru cilindri ai să și este combinat ca dotare standard cu transmisia automată DSG cu 7 trepte. Acest motor, ce este folosit și pentru alte modele ŠKODA, dispune de tehnologie ACT (dezactivare cilindri). Astfel, când motorul este supus doar unei sarcini mai reduse, sistemul dezactivează doi cilindri, automat și practic imperceptibil pentru cel de la volan. Astfel se reduce consumul de combustibil. Toate motoarele TSI oferite pentru ŠKODA FABIA au filtre de particule pentru benzină și respectă normele actuale Euro 6d pentru emisii.

Caracteristicile aerodinamice: inovațiile cresc eficiența


  • Noua ŠKODA FABIA are cel mai redus coeficient aerodinamic din segmentul său, și anume de 0,28
    Diafragmele de răcire cu lamele active reglează fluxul de aer, fiind integrate în priza de aer inferioară din bara de protecție frontală
    Caracteristicile aerodinamice au putut fi rafinate în mare măsură datorită folosirii simulațiilor virtuale speciale


Datorită noilor detalii aerodinamice ingenioase, ŠKODA a reduse semnificativ consumul noii FABIA, precum și valorile emisiilor sale. În comparație cu generația precedentă, coeficientul aerodinamic (cd) al noii FABIA a scăzut de la 0,32 la 0,28, astfel că modelul este acum cel mai eficient model din segmentul compactelor. Caracteristicile aerodinamice au fost optimizate folosind simulații CFD (Computational Fluid Dynamics) de precizie extrem de ridicată.

Aerodinamica este un subdomeniu al dinamicii fluidelor și descrie interacțiunea dintre aer și corpurile solide care se mișcă prin aer și joacă un rol tot mai important în ingineria automobilelor. Cu cât un automobil este mai sofisticat aerodinamic, cu atât mai redusă este rezistența sa la înaintare, ceea ce reduce energia necesară pentru deplasare și drept urmare și consumul de combustibil și emisiile. Totodată, proprietățile aerodinamice favorabile au efect pozitiv și asupra manevrabilității automobilului. La FABIA, caracteristicile aerodinamice au fost optimizate utilizând simulațiile CFD. Astfel, în aproximativ 3 ani și jumătate, inginerii ŠKODA au procesat peste 3.000 de astfel de simulații. Rezultatul? FABIA are un coeficient aerodinamic cd de 0,28, adică cel mai redus coeficient din segmentul de automobile din care face parte.

Diafragmele de răcire economisesc până la 0,2 l de combustibil la 100 km, la 120 km/h

Adăugarea acestui nou tip de diafragme de răcire reprezintă o importantă măsură de eficientizare, acestea dispunând de lamele active ajustabile, instalate în priza de aer inferioară a barei de protecție din față. Când nu este nevoie de o răcire foarte intensă, acestea se închid automat, optimizând astfel caracteristicile aerodinamice ale autoturismului. Economiile se ridică astfel la până la 0,2 l de combustibil la 100 km, la 120 km/h. Pentru răcirea intensă sau pentru opririle scurte, sistemul deschide diafragmele astfel încât să poată pătrunde cantitatea maximă de aer.

Reducerea considerabilă a rezistenței la înaintare și scutul mare sub automobil

Aproximativ o treime din rezistența totală la înaintare a unui automobil este cauzată de turbulențele din partea posterioară a automobilului. De aceea, ŠKODA FABIA are un eleron mai mare, cu aripioare laterale ce optimizează fluxul de aer în partea din spate. Aceste componente sunt realizate din plastic, pentru o formă de acuratețe maximă. Rezistența la înaintare este redusă și de designul special al carcaselor oglinzilor exterioare, ce direcționează țintit fluxul de aer. În partea din față, aerul este direcționat prin gurile speciale din bara frontală de protecție. Acestea se numesc air-curtains și îndrumă aerul în manieră deosebit de aerodinamică, și anume aproape de partea laterală a automobilului și de roți. Având în vedere că roțile generează aproximativ 25% din rezistența la înaintare, ŠKODA oferă acum în premieră pentru FABIA roți cu inserții din plastic pentru optimizarea aerodinamică. De asemenea, partea inferioară a automobilului este acoperită în mai mare măsură de în total 12 panouri în loc de 3, ca până acum. Sunt acoperite în special zonele esențiale pentru aerodinamică, precum zona motorului și punțile.

Siguranța: până la 9 airbag-uri și noi sisteme de asistență
Noua FABIA oferă niveluri excelente de siguranță activă și pasivă
Optimă pentru familii, cu sisteme de ancorare Toptether și ISOFIX, acum chiar și la scaunul pasagerului din față
Travel Assist, Park Assist și Asistentul pentru manevrare Manoeuvre Assist sunt disponibile în premieră
ŠKODA a optimizat și de această dată siguranța ocupanților pentru noua FABIA și a extins gama de sisteme de asistență disponibile. Dotările pentru siguranță și confort includ acum și noi sisteme de asistență, ce până de curând erau rezervate exclusiv modelelor din clasele auto superioare. Astfel în gama modelului nou au fost acum adăugate Travel Assist și Park Assist, de exemplu. Ocupanții pot fi protejați de până la 9 airbag-uri în cazul unui accident. Optimă pentru familii, aceasta este prima ŠKODA FABIA ce poate fi echipată cu sisteme de ancorare Toptether și ISOFIX inclusiv pentru scaunul pasagerului din față. Cu un nivel excelent de siguranță activă și pasivă, noua ŠKODA FABIA este unul dintre cele mai sigure autoturisme din segmentul automobilelor compacte.

Și în ceea ce privește siguranța activă și cea pasivă, ŠKODA face uz pentru noua FABIA și de avantajele platformei MQB-A0 a Grupului Volkswagen. Astfel, această platformă permite utilizarea celor mai noi sisteme de asistență și oferă o structură robustă a caroseriei, cu rezistență torsională accentuată și stabilitate excelentă. În acestui scop, ŠKODA folosește oțeluri de înaltă rezistență, plus oțeluri de înaltă rezistență avansată și oțeluri formate la cald.

În cazul unui accident, mașina protejează ocupanții, cu până la nouă airbag-uri. Airbag-urile pentru șofer și pasagerul din față, precum și airbag-urile cortină și airbag-urile laterale frontale sunt incluse în dotarea standard. Printre dotările opționale se numără airbag-ul pentru genunchii șoferului și airbag-urile laterale în spate, precum și sistemele de ancorare ISOFIX și Toptether pentru scaunul pasagerului din față. Inelele de ancorare Toptether și ISOFIX pentru scaunele din spate sunt incluse în echiparea standard. Aceasta înseamnă că puteți monta până la 3 scaune pentru copii, fixate sigur în acest automobil mic, dar potrivit pentru familii.

Travel Assist asistă direcția longitudinală și laterală

Oferind acum Travel Assist și pentru FABIA, ŠKODA asigură asistarea automatizată a controlului direcției longitudinale și laterale a automobilului. Sistemul opțional poate fi activat prin simpla atingere a butonului aferent și combină, printre altele, funcțiile Lane Assist cu cele ale tempomatului adaptiv ACC, ce ajustează automat viteza autoturismului în funcție de viteza vehiculelor din față, la viteze de până la 210 km/h. Lane Assist ajută șoferul la menținerea autoturismului pe banda de rulare, intervenind, când e cazul, cu măsuri de corecție asupra direcției. Sistemul Side Assist optimizat este disponibil ca dotare opțională și avertizează șoferul în cazul în care pe o rază de 70 de m se află alte vehicule în depășire sau în unghiul mort. Park Assist funcționează la viteze de până la 40 km/h și ajută șoferul la parcare. Acest sistem este util la manevrele de parcare paralele și perpendiculare și, când șoferul dorește, sistemul preia controlul direcției. Asistentul pentru manevrare Manoeuvre Assist face uz de senzori pentru a detecta obstacolele din fața sau din spatele automobilului la parcare și acționează automat frânele. Funcția de identificare a indicatoarelor reprezintă încă o premieră în gama dotărilor oferite pentru FABIA.

Simply Clever: 13 noi soluții utile
Noua ŠKODA FABIA oferă în total 43 de soluții Simply Clever – mai multe ca niciodată
Conector USB-C din oglinda retrovizoare și buzunare pentru smartphone-uri pentru locurile din spate
Spătar rabatabil la scaunul pasagerului din față și buzunar multifuncțional de depozitare sub sistemul de acoperire a portbagajului
ŠKODA a echipat FABIA totodată și cu un număr mare de soluții Simply Clever specifice mărcii, soluții pe care le-a extins și de această dată, odată cu lansarea celei de-a patra generații a compactei sale. Astfel, acum sunt introduse pentru FABIA în total 13 noi soluții, dintre care 5 sunt premiere absolute pentru ŠKODA. Drept urmare, compacta beneficiază de o gamă de în total 43 de dotări Simply Clever. FABIA oferă și soluțiile ŠKODA deja consacrate și foarte populare, precum racleta pentru gheață cu dispozitiv pentru măsurarea adâncimii profilului anvelopelor din clapeta rezervorului și clip-ul pentru păstrarea biletelor de parcare la montantul A. Spătarul rabatabil al scaunului pasagerului din față, buzunarul multifuncțional de depozitare sub sistemul de acoperire a portbagajului, intrarea USB-C adițională de pe oglindă retrovizoare și cele două buzunare pentru smartphone-uri accesibile pasagerilor din spate sunt toate soluții ce au fost preluate de FABIA de la alte modele ŠKODA.

Deja de mai mulți ani, ŠKODA le simplifică clienților săi viața de zi cu zi datorită ideilor ingenioase cu care își echipează automobilele. Și noua ŠKODA FABIA continuă, desigur, acum această tradiție și, la a patra sa generație, oferă nu mai puțin de 13 noi soluții de acest fel, dintre care unele sunt premiere pentru FABIA, fiind preluate de la alte modele ale mărcii, iar altele sunt absolut noi. Michal Brejcha, Marketing Product Manager la ŠKODA AUTO, explică: ”Soluțiile Simply Clever fac parte din ADN-ul mărcii ŠKODA deja de două decenii. Scopul nostru este de a oferi un automobil cât mai confortabil de utilizat în viața de zi cu zi. Ne îndrumă în acest sens dorințele clienților noștri, la fel ca ideile pe care colegii noștri le au din viața lor cotidiană. La a patra generație FABIA, ne-am concentrat asupra creșterii flexibilității autoturismului și asupra sporirii utilității practice pentru familii. Astfel de pildă, spătarul scaunului pasagerului din față poate fi rabatat. De asemenea, am introdus un buzunar multifuncțional de depozitare sub sistemul de acoperire a portbagajului, unde puteți păstra obiecte mai mcii sau mai mari.”

Interfață USB-C în oglinda retrovizoare, pentru conectarea facilă a unui dashcam

Spătarul rabatabil pentru scaunul pasagerului din față este oferit ca dotare opțională pentru linia de echipare Style. Această funcție este cunoscută deja și de la alte modele ŠKODA și permite transportarea unor obiecte lungi într-un autoturism compact. Parasolarul detașabil pentru plafonul panoramic asigură protecție împotriva soarelui și crește astfel confortul ocupanților. Buzunarul multifuncțional de depozitare atașat sub sistemul de acoperire a portbagajului transformă spațiul ce rămâne de multe ori nefolosit în spațiul ideal pentru transportul gecilor sau al paltoanelor. Aici puteți păstra lucruri cu o greutate maximă de 3,5 kg. Buzunarul poate fi scos cu ușurință când nu vă este necesar. Intrarea USB-C opțională de pe oglinda retrovizoare interioară este o altă dotare ce este oferită deja și la alte modele ŠKODA actuale. Aceasta poate fii utilizată pentru alimentarea unui dashcam, de pildă, astfel încât cablu să nu incomodeze șoferul. În plus, buzunare ușor accesibile destinate smartphone-urilor sunt aplicate pe spătarele scaunelor din față. Acestea reprezintă o premieră pentru ŠKODA FABIA și cresc confortul pasagerilor din spate.